čtvrtek 5. března 2015

Pugét s jedlou krajkou



Oslava 60. narozenin ženy, a ještě ke všemu tchyně, musí být připravena s velkým citem a rozmyslem :-) Když obdarovat tchyni pugétem, proč ne třeba sladkým?

Jelikož byli všichni účastníci oslavy milovníci domácího marcipánu, zakázka zněla jasně - žádná cukrářská modelovací hmota, pouze marcipán.

Ti z Vás, kdož používáte gelové barvy zn. Wilton, víte, že fialová barva hraje všemi odstíny, jen ne tou krásnou fialkovou, která byla použita i na tomto dortíku. Nejprve proto bylo potřeba si s tónováním trochu pohrát:
  1. Základní marcipánovou hmotu jsem vybělila pomocí potravinářské běloby.
  2. Fialovou barvu jsem získala dlouhým a pečlivým tónováním gelových barviček Wilton v odstínech růžová (Pink) a královsky modrá (Royal blue). Zesvětlovala jsem znovu potravinářskou bělobou a nakonec přidala také trochu vínové (Burgundy).
Pokud pracujete s gelovými barvami často, pak víte, že se používá opravdu malé množství. Když tedy hovořím o míchání několika odstínů barev, vždy se jedná pouze o namočení párátka do lahvičky s barvou. 

Se špetkou trpělivosti docílíte stejně krásné lila barvy, jako je na dortu, garantuji Vám však, že stejný odstín už se Vám nikdy v životě nepovede - ani mně :))

Jedlá krajka

Obdobný způsob barvení byl použitý i při tónování jedlé krajky na dortu. S tím rozdílem, že při barvení krajkové směsi jsem nepoužila bělobu, neboť směs je po vyšlehání s vodou sněhově bílá.

Marcipánové květiny

Pokud modelujeme květiny z marcipánu, hodí se měkčí konzistence hmoty. Zdá-li se Vám příliš tvrdá, nahřejte ji mírně v mikrovlnné troubě - opakovaně max. po dobu 10 sekund, dokud ji lehce nezmáčknete v prstech. Hmotu po nahřátí propracujte, ale dávejte pozor, i po 10 vteřinách může být uprostřed vařící!
Jednotlivé lístky jsem pro realističtější vzhled protlačila silikonovým žilkovačem.
Marcipánové květy neztvrdnou natolik, aby praskaly, jako je tomu např. u květů z cukrové modelovací hmoty (Smartflex Flower). Proto ještě máte možnost okvětní lístky upravovat, když se Vám nezdají zcela dokonalé...   






     

4 komentáře:

  1. Ivuško, máš to nádherný, obrovský talent máš! Obdivuju tě už dlouho za to, ale tento dort mě dal na kolena!

    OdpovědětVymazat
  2. Opravdu vydařený dortík!
    Tvoříte dortíky i na zakázku?

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji za Váš zájem, ale nestíhám zpracovávat dorty na zakázku, naše rodina je tak široká, že pokryje všechen můj volný čas :-)

    OdpovědětVymazat