pondělí 27. dubna 2015

Plisování... módní přízrak nebo efektivní zdobení dortu?


Děkuji svým zákazníkům, kteří se na mně obrací s důvěrou a nechávají mi volnou ruku při dekorování dortu :-) Mohu tak zkoušet nové a nové styly zdobení, o které se s Vámi ráda podělím i ve svých příspěvcích...

O víkendu jsem se seznámila s technikou plisování. Že Vám ten pojem není neznámý? Živě si vzpomínám na noční můry z plisovaných sukní, které zejména na ženách plnějších tvarů "vypadají opravdu epesně" :-)) 

Každý rok se módní návrháři snaží přesvědčit ženy na celém světě, že plisování je IN. Nevím, jak Vy, ale já jsem našla zálibu v plisování až teď... na dortu...

Jak na plisování dortu?

Vy, kdož pravidelně čtete moje příspěvky, jste si jistě zvykli na fakt, že efektivní zdobení dortů není v mém podání žádná věda :-)

Proto ani od plisování nečekejte žádné záludnosti. Vystačíte si s obyčejnými trojúhelníčky!!!

Ačkoliv jsem celý proces pro Vás pečlivě fotografovala a dokumentovala, samotné pokládání trojúhelníčků na dort jsem cvaknout zapomněla. Našla jsem ale pro Vaši představu velmi dobře zpracovanou jednoduchou koláž fotografií, kterou přikládám do fotogalerie.

Příprava plisovaných trojúhelníčků:
  1. Připravte si trojúhelníčky v rozměrech, které odpovídají vzdálenosti od středu dortu po okraj podložky, na které je dort postaven. V mém případě se jednalo o rozměr 18 cm na délku a 5 cm na šířku. 
  2. Rovnou stranu trojúhelníku použijeme pro připravení záhybu. Já jsem pracovala s pomocí špejle, kterou jsem do marcipánu zatlačila, můžete použít rovněž pravítko nebo modelovací kostici. Přehněte obě části k sobě tak, aby Vám vznikl malý tunýlek.
  3. Trojúhelníček otočte záhybem dolů.

Umístění na dort:

Z obrázku je patrné, že si přímo na dort můžete dopředu naměřit pravidelné plochy, do kterých trojúhelníčky pokládáte. Já jsem pracovala bez této přípravy, protože jsem trojúhelníčky pokládala hustěji k sobě. 
Dort jsem obmazala máslovým krémem, na který jsem pak rovnou pokládala jednotlivé části. Není potřeba dort extra potahovat, to už by na něm marcipánu bylo až nad hlavu :-)


Přeji příjemné tvoření :-) Iva






Žádné komentáře:

Okomentovat