čtvrtek 16. dubna 2015

Já jsem Olaf a mám rád vřelá objetí :-)



Olaf je cool, ať je léto nebo zima :-)

Tématika dětského dortu ve stylu Frozen je natolik oblíbená, že snad každá cukrařinka již nějaký svůj "ledový dortík" dělala. Já měla to štěstí, že kromě Olafa, který má rád vřelá objetí, a nesmí na podobném dortu NIKDY chybět, jsem modelovala "méně" žádanou (?) postavičku Trolla :-) Anežka totiž miluje trolly :-)) 

Že postavičky vypadaly reálně, mi krásným poděkováním sdělila maminka, když napsala, že jim Anežka mávala :-)

Jak na Olafa? 

Mohlo by se zdát, že uplácat tři koule, aby vznikl vysmátý sněhulák není žádná věda. A vlastně je to tak. Při troše šikovnosti Vám Olaf bez drobných detailů zabere maximálně hodinku času. Pokud ho ale chcete mít vymazleného, podělím se s Vámi o úžasný fotopostup šikovné cukrářky Jessicy Harris, nad jejímiž dorty plesám už nějakou dobu :-)


Pokud navštívíte její stránky, zcela jistě se stane inspirací i pro Vás...

Takže začínáme:

Domnívám se, že fotopostup sám o sobě žádné speciální komentáře nepotřebuje. Přidám proto pouze několik tipů, jak dosáhnout výsledku a užít si tvoření bez trápení :-)


Co se osvědčilo mně:
  • modelovací hmota Smartflex Flower (dostání v mnoha příchutích) 
  • aranžovací drátek na ručičky, příp. vlásky
  • obrázek Olafa jako reálná předloha.
  1. Když budete postupovat přesně podle návodu, hned na začátku si všimnete, že velikost jednotlivých částí Olafova těla se poměřuje s vytištěným obrázek. Tohle je skutečně příjemná vychytávka, mnozí z Vás jistě velmi dobře znáte i při tvoření dalších dekorací na dort. 
  2. Až budete mít kouličky připravené, nenechte hmotu příliš vyschnoutt nebo jednotlivými částmi propíchněte špejli na vyztužení těla hned při modelaci. Pak by vám manipulace se špejlí způsobila na kouličkách praskliny.
  3. Jednotlivé části k sobě slepte vodou nebo jedlým lepidlem. 
  4. Pokud budete pracovat se Smartflexem, bude Olaf ztvrdlý velmi rychle. Kdybyste pracovali s marcipánem, počítejte s delší dobou tvrdnutí.
  5. Nakonec jsem kolem očí a v jednotlivých spojích přetřela Olafa štětcem namočeným v modré barvě silně rozředěné s vodou. 
  6. Námraza na dortu je vyrobena pouhým posypáním moučkovým cukrem. 
  7. Že na tom nic není? :-))






Žádné komentáře:

Okomentovat