pondělí 28. září 2015

Sully...aneb zázraky na počkání s lisem na česnek :-)


Chcete znát tajemství tvorby tohoto úžasného dortíku, který zcela jistě bude patřit mezi můj nejoblíbenější kousek roku?

Připravte si svaly, několik hodin času a lis na česnek :-) Ať to trvá, jak dlouho chce, výsledek rozhodně za to stojí...

Dortík je připravený z kulatého korpusu o průměru 21 cm, kterému jsem odřízla po každé straně srpeček - chtěla bych říct roh, ale to u kulatého dortu nejde :-))
Pokud si chcete s dortíkem vyhrát, můžete obličej vymodelovat punčovinou - zejména v oblasti očí - Sully má výrazné obočí a více zapadlé oční bulvy... ale mně se líbil i takto, bez dalších příkras...
Dortík jsem nejprve potáhla slabou vrstvou marcipánu, na kterou jsem potom lepila... a lepila... a lepila "chloupky" vytvořené pomocí malých kuliček, protlačených lisem na česnek :-) stačí opravdu malinké kousky, chloupky mají všehovšudy několik milimetrů, a přesto vypadá dortík jako plyšový...
Růžky jsou připevněné pomocí párátek nebo použijte drátky.

Jen jedna malá rada na závěr: kupte si nový lis, nepoužívejte ten, co s ním obvykle připravujete česnečku :-)))

Přeji příjemné tvoření, Iva
 

Žádné komentáře:

Okomentovat