čtvrtek 25. června 2015

Chalkboard cupcakes... efekt popsané tabule


Dnes bych se s Vámi ráda podělila o techniku zdobení dortů ve stylu popsané křídové tabule.

Mně okouzlila natolik, že jsem ji musela okamžitě vyzkoušet, prozatím jen na cupcakes, ale budu doufat, že se najde někdo stejně okouzlený, kdo bude chtít v tomto stylu zpracovat i dort :-)

Vždycky jsem měla problém s černým marcipánem... jíst černé dorty na mně působilo tak nějak morbidně, zvlášť, když na trhu s potravinářskými barvami existuje tolik krásných pastelových tónů...

Jsou dorty, kde se černé barvě nevyhnete - např. zdobení ve stylu pánského smokingu si to žádá... 
ALE! díky technice chalkboard se už černé barvě vyhýbat nechci :-)

Jak na to?

I. způsob
  1. Pokud nejste zcela výtvarně zdatní a nerozumíte si se štětcem a barvami, nebo se Vám nadměrně třesou končetiny :-), kupte si surovinu zvanou "candy melts" (čočky). Candy melts jsou oblíbená surovina při výrobě dortových lízátek, jejich rozpuštěním vznikne "omáčka", do které se lízátka ponoří a vytvoříte tak sladkou vrstvičku, kterou můžete ještě dozdobit jedlými perličkami nebo drobným marcipánovým zdobením. Pokud Vám candy melts něco připomínají, je to obdoba našich čokoládových peciček. Pro techniku chalkboard jsem čokoládové zdobení nezkoušela, ale můžete to zkusit vy s použitím bílé čokolády, a pak mi napsat, zda se dílo podařilo :-)
  2. Pracovat s candy melts je pak už naprosto jednoduché - čočku rozpůlíte a hranou píšete na černý fondán jako na tabuli :-)
 

II. způsob
  1. Trochu větší požadavky, ale jen nepatrně, klade technika použití štětce a prachové bílé barvy. Kupte si tenký štětec - na drobné detaily se nejlépe osvědčuje štětec na nehtovou manikúru, bílou prachovou barvu a pár kapek alkoholu. Bílou barvu rozmícháte v alkoholu na hustou kašičku a pak už jen píšete a malujete podle libosti :-)
Pokud se Vám můj výklad zdá nedostatečný, koukněte na 5ti minutové video... je tam ještě způsob, jak si z candy melts pomocí brčka vytvoříte krásnou malou křídu :-)


a výsledky stojí opravdu za to ;-)

Přeji příjemné tvoření, Iva 

 


Inspirace z Pinterestu

Žádné komentáře:

Okomentovat